Sunday 26 February 2017

Gain D Acquisition Stock Options

Utiliser le formulaire 8949 pour déclarer la vente ou l'échange d'une immobilisation (définie plus tard) qui n'est pas déclarée sur un autre formulaire ou échéancier. Remplissez toutes les pages nécessaires du formulaire 8949 avant de remplir la ligne 1b, 2, 3, 8b, 9 ou 10 de l'annexe D. Voir les lignes 1a et 8a. Plus tard, pour plus d'informations sur quand le formulaire 8949 est nécessaire et quand il isnt. Utiliser le formulaire 4797 pour signaler ce qui suit. La vente ou l'échange de: Biens immobiliers utilisés dans votre commerce ou votre entreprise Biens corporels amortissables et amortissables utilisés dans votre commerce ou votre entreprise (voir l'Élimination des biens amortissables non utilisés dans le commerce ou l'entreprise selon les instructions de la Formule 4797) Pétrole, Ou d'autres biens miniers et biens de l'article 126. La conversion involontaire (autre que la perte ou le vol) des biens utilisés dans un commerce ou une entreprise et des immobilisations détenues plus d'un an pour les affaires ou le profit. Toutefois, consultez la rubrique Disposition de biens amortissables non utilisés dans le commerce ou l'entreprise sous les instructions de la Formule 4797. La disposition d'actifs non monétaires autres que des stocks ou des biens détenus principalement pour la vente à des clients dans le cours normal de vos activités commerciales. Perte ordinaire sur la vente, l'échange ou l'inutilité de la petite entreprise d'investissement (article 1242) stock. Perte ordinaire sur la vente, l'échange ou l'inutilité des petites entreprises (article 1244). Gain ou perte ordinaire sur des titres ou des marchandises détenus dans le cadre de votre activité de négociation, si vous avez précédemment effectué une élection à la valeur de marché. Voir Traders in Securities. plus tard. Utilisez le formulaire 4684 pour signaler les conversions involontaires de biens en raison d'un accident ou d'un vol. Utiliser le formulaire 6781 pour déclarer les gains et les pertes des contrats de l'article 1256 et à cheval. Utilisez le formulaire 8824 pour signaler des échanges similaires. Un échange de même nature survient lorsque vous échangez des biens d'affaires ou d'investissement pour des biens d'un genre similaire. Utiliser le formulaire 8960 pour calculer tout impôt sur le revenu de placement net relatif aux gains et aux pertes inscrits à l'annexe D, y compris les gains et les pertes découlant d'une activité de négociation de valeurs mobilières. Capital Asset La plupart des biens que vous possédez et que vous utilisez à des fins personnelles ou d'investissement est une immobilisation. Par exemple, votre maison, votre mobilier, votre voiture, vos actions et vos obligations sont des immobilisations. Un bien immobilisé est un bien que vous possédez, sauf ce qui suit. Stock dans le commerce ou d'autres biens inclus dans l'inventaire ou détenus principalement pour la vente aux clients. Mais voyez le Tip sur certaines compositions musicales ou des copyrights, plus tard. Comptes ou effets à recevoir: Pour les services rendus dans le cours normal de votre activité ou de votre entreprise, Pour les services rendus en tant qu'employé, ou De la vente d'actions dans le commerce ou d'autres biens inclus dans l'inventaire ou détenus principalement pour la vente aux clients. Propriété amortissable utilisée dans votre commerce ou votre entreprise, même si elle est entièrement amortie. Immobilier utilisé dans votre commerce ou votre entreprise. Un droit d'auteur sur une composition littéraire, musicale ou artistique une lettre ou un mémorandum ou une propriété similaire qui est: Créé par vos efforts personnels Préparé ou produit pour vous (dans le cas d'une lettre, mémorandum ou propriété similaire) ou Reçu dans des circonstances Comme par don) qui vous donne droit à la base de la personne qui a créé le bien ou pour qui le bien a été préparé ou produit. Mais voyez le Tip sur certaines compositions musicales ou copyrights ci-dessous. Une publication du gouvernement des États-Unis, y compris le Relevé du Congrès, que vous avez reçue du gouvernement pour un montant inférieur au prix normal de vente ou que vous avez reçu dans des circonstances qui vous donnent droit à une personne qui a reçu la publication pour un prix inférieur au prix normal. Certains instruments financiers dérivés sur matières premières détenus par un courtier et reliés aux activités des courtiers en tant que courtier. Voir la section 1221 (a) (6). Certaines opérations de couverture conclues dans le cours normal de votre activité commerciale. Voir la section 1221 (a) (7). Fournitures régulièrement utilisées dans votre commerce ou votre entreprise. Vous pouvez choisir de considérer comme des immobilisations certaines compositions musicales ou copyrights vendus ou échangés. Voir Pub. 550 pour plus de détails. Basis and Recordkeeping Basis est le montant de votre investissement dans l'immobilier aux fins fiscales. La base de la propriété que vous achetez est généralement son coût. Il existe des règles spéciales pour certains types de biens, tels que les biens hérités. Vous devez connaître votre base pour calculer tout gain ou perte sur la vente ou toute autre disposition de la propriété. Vous devez conserver des registres exacts qui indiquent la base et, le cas échéant, la base ajustée de votre propriété. Vos enregistrements doivent indiquer le prix d'achat, y compris les augmentations de commission à la base, comme le coût des améliorations et des diminutions à la base, comme l'amortissement, les distributions sans dividendes sur le stock et les divisions d'actions. Si vous avez reçu un relevé de l'annexe A (Form 8971) d'un exécuteur testamentaire d'une succession ou d'une autre personne tenue de produire une déclaration d'impôt successoral après juillet 2015, vous pourriez être tenu de déclarer une base conforme à la valeur fiscale du bien. Pour obtenir de plus amples renseignements sur les rapports de base cohérents et sur la base en général, consultez la colonne (e) 8212Cost ou autre base dans les instructions du formulaire 8949 et les publications suivantes. Pub. 551, Bases de l'actif. Pub. 550, Revenus et dépenses de placement (y compris les gains et pertes en capital). Déclarer les gains ou pertes à court terme dans la partie I. Déclarer les gains ou les pertes à long terme dans la partie II. La période de détention des gains et pertes en capital à court terme est d'un an ou moins. La période de détention des gains et pertes en capital à long terme est supérieure à un an. Pour plus de renseignements sur les périodes de détention, consultez les Instructions pour le formulaire 8949. Distributions de gains en capital Ces distributions sont versées par un fonds commun de placement (ou une autre société d'investissement réglementée) ou une fiducie de placement immobilier à partir de ses gains en capital nets réalisés à long terme. Les distributions des gains en capital nets réalisés à court terme ne sont pas traitées comme des plus-values. Au lieu de cela, ils sont inclus sur le formulaire 1099-DIV comme dividendes ordinaires. Inscrivez à l'annexe D, ligne 13, le total des distributions de gains en capital qui vous ont été versées au cours de l'exercice, peu importe la durée de votre placement. Ce montant est indiqué dans la case 2a du formulaire 1099-DIV. S'il y a un montant à la case 2b, inscrivez ce montant à la ligne 11 de la feuille de calcul de la section 1250 non comptabilisée dans ces instructions si vous remplissez la ligne 19 de l'annexe D. Si un montant est inclus dans la case 2c, Stock d'affaires (QSB). plus tard. Si vous avez rempli la ligne 18 de l'annexe D. Si vous avez reçu des distributions de gains en capital à titre de prête-nom (c'est-à-dire qu'elles ont été versées à la ligne 18 de l'annexe D.) Vous mais réellement appartiennent à quelqu'un d'autre), rapport sur l'annexe D, ligne 13, seulement le montant qui vous appartient. Joignez un relevé indiquant le montant total que vous avez reçu et le montant que vous avez reçu en tant que candidat. Consultez les instructions de l'annexe B pour en savoir plus sur l'exigence de produire les formulaires 1099-DIV et 1096. Vente de votre maison Vous n'aurez peut-être pas à signaler la vente ou l'échange de votre maison principale. Si vous devez le signaler, remplissez le formulaire 8949 avant l'annexe D. Informez la vente ou l'échange de votre maison principale sur le formulaire 8949 si: Vous ne pouvez exclure tout votre gain du revenu ou Vous avez reçu un formulaire 1099-S pour la vente ou l'échange . Tout gain que vous ne pouvez pas exclure est imposable. Généralement, si vous rencontrez les deux tests suivants, vous pouvez exclure jusqu'à 250 000 de gain. Si vous et votre conjoint remplissez ces critères et que vous déposez une déclaration conjointe, vous pouvez exclure jusqu'à 500 000 gains (mais un seul conjoint doit satisfaire à l'exigence relative à la propriété de l'essai 1). Essai 1. Pendant la période de 5 ans qui s'est terminée à la date à laquelle vous avez vendu ou échangé votre maison, vous en avez la propriété pendant 2 ans ou plus (l'exigence de propriété) et y habitez pendant 2 ans ou plus (l'exigence d'utilisation ). Test 2. Vous n'avez pas exclu le gain sur la vente ou l'échange d'une autre maison principale pendant la période de 2 ans se terminant à la date de la vente ou l'échange de votre maison. Réduction de l'exclusion. Même si vous ne respectez pas l'un ou l'autre des deux tests ci-dessus, vous pouvez toujours demander une exclusion si vous avez vendu ou échangé la maison en raison d'un changement de lieu de travail, de santé ou de certaines circonstances imprévues. Dans ce cas, le montant maximal de gain que vous pouvez exclure est réduit. Pour plus d'informations, voir Pub. 523. Vente de la maison par le conjoint survivant. Si votre conjoint est décédé avant la vente ou l'échange, vous pouvez toujours exclure jusqu'à 500 000 de gain si: La vente ou l'échange est au plus tard 2 ans après le décès de votre conjoint Juste avant le décès de votre conjoint, . Au moins un conjoint a satisfait à l'exigence de propriété du test 1. Et les deux conjoints ont répondu à l'épreuve 2 et vous n'avez pas remarié avant la vente ou l'échange. Exceptions à l'épreuve 1. Vous pouvez choisir de suspendre la période d'essai de 5 ans pour la possession et l'utilisation de l'épreuve 1 pendant une période que vous ou votre conjoint dessert en dehors des États-Unis à titre de bénévole du Peace Corps ou Membre des services en uniforme ou du service extérieur des États-Unis, en tant qu'employé de la communauté du renseignement ou en dehors des États-Unis en tant qu'employé du Peace Corps. Cela signifie que vous pouvez être en mesure de répondre à l'essai 1, même si, en raison de votre service, vous n'avez pas réellement utiliser la maison comme votre maison principale pendant au moins les 2 ans requis pendant la période de 5 ans se terminant à la date de vente. Le délai de 5 ans ne peut être prolongé pendant plus de 10 ans. Tamara achète une maison en Virginie en 2004 qu'elle utilise comme sa maison principale pendant 3 ans. Pendant 8 ans, de 2007 à 2015, Tamara fait partie d'un service étendu et qualifié en tant que membre des services en uniforme au Koweït. En 2016, Tamara vend la maison. Tamara n'a pas utilisé la maison comme sa maison principale pour 2 des 5 ans avant la vente. Pour répondre à l'essai 1. Tamara choisit de suspendre la période d'essai de 5 ans pendant sa période de 8 ans de service en uniforme au Koweït. Parce que cette période de 8 ans ne sera pas compté pour déterminer si elle a utilisé la maison comme sa maison principale pour 2 des 5 années avant la vente, elle répond aux exigences de propriété et d'utilisation de l'essai 1. Droit élargi qualifié. Une vente ou toute autre disposition d'une participation dans une société de personnes peut donner lieu à des gains ordinaires, des gains en objets de collection (gain de 28 points) ou des gains non recouvrés au titre de l'article 1250. Pour plus de détails sur le gain de 28 points, reportez-vous aux instructions de la ligne 18. Pour plus de détails sur le gain non recouvré de l'article 1250, reportez-vous aux instructions de la ligne 19. Actifs détenus à des fins personnelles En général, L'utilisation est un gain en capital. Inscrivez-le sur le formulaire 8949 avec la case C cochée (si la transaction est à court terme) ou la case F vérifiée (si la transaction est à long terme). Toutefois, si vous avez converti des biens amortissables à des fins personnelles, tout ou partie du gain à la vente ou à l'échange de ce bien peut devoir être recapturé à titre de revenu ordinaire. Utilisez la partie III du formulaire 4797 pour calculer le montant de la récupération du revenu ordinaire. Le montant de la récupération est inclus à la ligne 31 (et à la ligne 13) de la formule 4797. Ne saisissez aucun gain de cette propriété à la ligne 32 du formulaire 4797. Si vous ne remplissez pas la partie III pour d'autres propriétés, inscrivez 8220 NA 8221 à la ligne 32. Si le gain total est supérieur au montant de la récupération, inscrivez 8220 du formulaire 4797 8221 dans la colonne (a) de la partie I du formulaire 8949 (si l'opération est à court terme) ou de la partie II du formulaire 8949 (si l'opération est à long terme) , Et sauter les colonnes (b) et (c). Dans la colonne (d) du formulaire 8949, inscrivez l'excédent du gain total par rapport au montant de récupération. Laisser les colonnes (e) à (g) vierges. Compléter la colonne (h). Assurez-vous de cocher la case C en haut de la partie I ou la case F en haut de la partie II de ce formulaire 8949 (selon la durée de possession de l'actif). La perte résultant de la vente ou de l'échange d'une immobilisation détenue à des fins personnelles n'est pas déductible. Mais si vous avez subi une perte liée à la vente ou à l'échange de biens immobiliers détenus à des fins personnelles pour lesquels vous avez reçu un formulaire 1099-S, vous devez déclarer la transaction sur le formulaire 8949, même si la perte n'est pas déductible. Vous avez une perte sur la vente d'une maison de vacances qui n'est pas votre maison principale et vous avez reçu un formulaire 1099-S pour la transaction. Veuillez déclarer la transaction dans la partie I ou la partie II du formulaire 8949, selon la durée de la propriété de la maison. Remplissez toutes les colonnes. Comme la perte n'est pas déductible, inscrivez 8220 L 8221 dans la colonne (f). Inscrivez la différence entre la colonne (d) et la colonne (e) comme un montant positif dans la colonne (g). Ensuite, remplir la colonne (h). (Par exemple, si vous avez entré 5 000 dans la colonne (d) et 6 000 dans la colonne (e), entrez 1 000 dans la colonne (g) et entrez -0- (5 000 8722 6 000 1 000) dans la colonne (h). La case C au haut de la partie I ou la case F au haut de la partie II du présent formulaire 8949 (selon la durée de votre propriété)) Pertes en capital En général, un gain en capital découlant de la disposition d'une obligation à escompte sur le marché est À titre de revenu d'intérêts jusqu'à concurrence de la date d'aliénation. Voir les articles 1276 à 1278 et Pub. 550 pour plus d'informations sur la réduction du marché. Consultez les Instructions pour le formulaire 8949 pour obtenir des renseignements détaillés sur la façon de déclarer la disposition d'une obligation à escompte sur le marché. Instruments de dette de paiement éventuel Tout gain constaté lors de la vente, de l'échange ou de la mise hors service d'un instrument d'emprunt assujetti à la méthode du cautionnement non imposable est traité comme un revenu d'intérêts plutôt que comme un gain en capital même si vous détenez l'instrument d'emprunt . Si vous vendez un titre d'emprunt assujetti à un paiement conditionnel assujetti à la méthode de l'obligation à dividende noncompact à perte, votre perte est une perte ordinaire dans la mesure de l'inclusion de l'amortissement d'émission initial (OID) antérieur sur l'instrument de dette. Si l'instrument de dette est une immobilisation, traiter toute perte qui est plus que vos inclusions OID antérieures comme une perte en capital. Voir la section 1.1275-4 (b) des règlements pour les exceptions à ces règles. Si vous avez reçu un formulaire 1099-B (ou un relevé de remplacement) déclarant la vente d'un instrument d'emprunt assujetti au paiement conditionnel imposable assujetti à la méthode de l'obligation non obligataire et que le case ordinaire de la case 2 est vérifié, un rajustement peut être requis. Veuillez déclarer la transaction sur le formulaire 8949 et compléter la fiche de calcul du formulaire 8217s pour l'ajustement de l'instrument de la dette de paiement éventuel dans la colonne (g) pour figurer le rajustement à inscrire dans la colonne (g) du formulaire 8949. Voir Pub. 550 ou Pub. 1212 pour plus de détails sur les règles spéciales ou les ajustements qui pourraient s'appliquer. Ventes de lavage Une vente de lavage se produit lorsque vous vendez ou autrement aliénez des actions ou des titres (y compris un contrat ou une option pour acquérir ou vendre des actions ou des titres) à perte et, dans les 30 jours avant ou après la vente ou la disposition: Acquisition d'actions ou de valeurs mobilières sensiblement identiques dans le cadre d'un commerce totalement imposable, Entreprendre un contrat ou une option pour acquérir des actions ou des titres essentiellement identiques, ou Acquérir des actions ou des titres essentiellement identiques pour votre régime de retraite individuel (IRA) ou Roth IRA. Vous ne pouvez déduire les pertes des ventes de lavage, sauf si la perte a été encourue dans le cours normal de votre activité en tant que courtier en valeurs mobilières. La base du bien (ou du contrat ou de l'option d'acquisition de biens) substantiellement identique est son coût augmenté par la perte refusée (sauf dans le cas du paragraphe (4) ci-dessus). Ces règles de vente de lavage ne s'appliquent pas à un rachat d'actions dans un fonds du marché monétaire flottant-valeur liquidative (valeur liquidative). Si vous avez reçu un formulaire 1099-B (ou un relevé de remplacement), la case 1g de ce formulaire indiquera généralement s'il y avait une perte de vente non transférable et son montant si: Le ou les titres vendus étaient des titres couverts (définis dans les Instructions pour le formulaire 8949, colonne (e)), et Les titres ou valeurs mobilières substantiellement identiques que vous avez achetés avaient le même numéro CUSIP que le ou les titres que vous avez vendus et qui ont été achetés dans le même compte que le ou les titres que vous avez vendus. (Les numéros CUSIP sont des numéros d'identification de sécurité.) Cependant, vous ne pouvez déduire une perte d'une vente de lavage même si elle n'est pas rapportée sur le formulaire 1099-B (ou déclaration de substitution). Pour plus de détails sur les ventes de laveuse, voir Pub. 550. Déclarer une transaction de vente de lavage dans la partie I ou la partie II (selon la durée de possession du ou des titres) du formulaire 8949 avec la case appropriée cochée. Remplissez toutes les colonnes. Entrer 8220 W 8221 dans la colonne (f). Inscrivez comme chiffre positif dans la colonne (g) le montant de la perte non autorisé. Voir les instructions pour le formulaire 8949, colonnes (f), (g) et (h). Traders in Securities Vous êtes un trader en valeurs mobilières si vous êtes engagé dans l'activité d'achat et de vente de titres pour votre propre compte. Pour être engagé dans une entreprise en tant que négociant en valeurs mobilières, toutes les déclarations suivantes doivent être vraies. Vous devez chercher à profiter des fluctuations quotidiennes du marché des cours des titres et non des dividendes, des intérêts ou de l'appréciation du capital. Votre activité doit être substantielle. Vous devez poursuivre l'activité avec continuité et régularité. Les faits et circonstances suivants doivent être pris en considération pour déterminer si votre activité est une entreprise. Périodes de détention typiques pour les titres achetés et vendus. La fréquence et le montant en dollars de vos opérations au cours de l'année. La mesure dans laquelle vous poursuivez l'activité pour produire un revenu pour votre subsistance. Le temps que vous consacrez à l'activité. Vous êtes considéré comme un investisseur, et non un commerçant, si votre activité ne répond pas à la définition ci-dessus d'une entreprise. Il n'a pas d'importance si vous appelez vous-même un commerçant ou un commerçant jour 8220. 8221 À l'instar d'un investisseur, un commerçant doit généralement déclarer chaque vente de titres (en tenant compte des commissions et de tout autre coût d'acquisition ou de disposition des titres) sur le formulaire 8949, sauf si l'une des exceptions décrites dans les instructions du formulaire 8949 s'applique. Toutefois, si un commerçant a précédemment fait le choix de la valeur au marché (expliqué ci-dessous), chaque transaction est déclarée dans la partie II du formulaire 4797 plutôt que sur le formulaire 8949. Peu importe si un commerçant fait état de ses gains et pertes sur le formulaire 8949 Ou le formulaire 4797, le gain ou la perte découlant de la disposition de valeurs mobilières n'est pas pris en compte dans le calcul du revenu net tiré du travail autonome à l'annexe SE. Voir les Instructions pour l'annexe SE pour une exception qui s'applique aux contrats de l'article 1256. La limitation des frais d'intérêts de placement qui s'applique aux investisseurs ne s'applique pas aux intérêts payés ou encourus dans une entreprise de négociation. Un commerçant rapporte les intérêts débiteurs et autres frais (à l'exclusion des commissions et autres frais d'acquisition ou de cession de titres) d'une entreprise commerciale figurant à l'annexe C (au lieu de l'annexe A). Un commerçant peut également détenir des titres à des fins d'investissement. Les règles applicables aux investisseurs s'appliqueront généralement à ces titres. Allouer les intérêts et autres dépenses entre votre entreprise de négociation et vos titres de placement. Élection à l'intention des négociateurs Un commerçant peut faire un choix en vertu de l'article 475 (f) pour déclarer tous les gains et pertes sur les titres détenus dans le cadre d'une entreprise de négociation en tant que revenu ordinaire (ou perte), y compris ceux provenant de titres détenus à la la fin de l'année. Les titres détenus à la fin de l'exercice sont 8220 évalués à la valeur de marché 8221 en les traitant comme s'ils avaient été vendus (et rachetés) à la juste valeur marchande le dernier jour ouvrable de l'année. En règle générale, le choix doit être fait à la date d'échéance (y compris les prorogations) de la déclaration de revenus pour l'année précédant l'année pour laquelle l'élection devient effective. Pour être en vigueur pour 2016, le choix doit avoir été fait à la date d'échéance de votre déclaration (sans compter les prolongations), le 18 avril 2016, pour la plupart des gens. La date d'échéance pour 2016 était le 18 avril, au lieu du 15 avril, en raison du jour de l'émancipation dans le district de Columbia (même si vous ne viviez pas dans le district de Columbia). Si vous avez vécu dans le Maine ou le Massachusetts, l'élection doit avoir été faite d'ici le 19 avril 2016, en raison de la fête du Patriots Day dans ces États. À compter de l'année où l'élection devient effective, un commerçant rapporte tous les gains et les pertes des titres détenus dans le cadre de l'activité de négociation, y compris les titres détenus à la fin de l'année, dans la partie II du formulaire 4797. Si vous avez précédemment effectué le choix, Consultez les Instructions pour le formulaire 4797. Pour plus de détails sur l'élection du mark-to-market pour 2017, voir Pub. 550 ou la Procédure de revenus 99-17, qui se trouve à la page 52 du Internal Revenue Bulletin 1999-7 à irs. govpubirs-irbsirb99-07.pdf. Si vous détenez des titres à des fins de placement, vous devez les identifier comme tels dans vos dossiers le jour où vous les avez acquis (par exemple, en détenant les titres dans un compte de courtage distinct). Les titres que vous détenez pour un placement ne sont pas évalués à la valeur de marché. Ventes à découvert Une vente à découvert est un contrat de vente de biens que vous avez emprunté pour livraison à un acheteur. À une date ultérieure, vous achetez des biens substantiellement identiques et les livrer au prêteur ou de livrer la propriété que vous déteniez, mais ne voulait pas transférer au moment de la vente. Vous pensez que la valeur des actions XYZ va baisser. Vous empruntez 10 actions de votre courtier et les vendre pour 100. Il s'agit d'une vente à découvert. Vous achetez plus tard 10 actions pour 80 et les livrer à votre courtier pour fermer la vente à découvert. Votre gain est de 20 (100 8722 80). Période de détention. Habituellement, votre période de détention est la quantité de temps que vous déteniez réellement la propriété finalement livré au courtier ou au prêteur pour fermer la vente à découvert. Toutefois, votre gain à la clôture d'une vente à découvert est à court terme si vous (a) déteniez des biens substantiellement identiques pour un an ou moins à la date de la vente à découvert, ou (b) Mais au plus tard à la date de clôture de la vente à découvert. Si vous déteniez des biens substantiellement identiques depuis plus d'un an à la date d'une vente à découvert, toute perte réalisée sur la vente à découvert est une perte en capital à long terme, même si le bien utilisé pour fermer la vente à découvert a été détenu pendant un an ou moins . Déclarer une vente à découvert. Déclarer toute vente à découvert sur le formulaire 8949 au cours de l'année où il se termine. Si une vente à découvert s'est terminée en 2016, mais que vous n'avez pas reçu un formulaire 2016 1099-B (ou un relevé de remplacement) parce que vous y êtes entré avant 2011, signalez-le sur le formulaire 8949 de la partie I avec la case C vérifiée ou la partie II avec la case F Vérifié (selon le cas). Dans la colonne (a), entrez (par exemple) 8220 100 sh. XYZ Co.82122010 vente à découvert fermé. 8221 Remplissez les autres colonnes selon leurs instructions. Rapportez la vente à découvert de la même manière si vous avez reçu un formulaire 2016 1099-B (ou un relevé de remplacement) qui ne montre pas le produit (prix de vente). Gain ou perte sur options Rapport sur le formulaire 8949 gain ou perte de la fermeture ou l'expiration d'une option qui n'est pas un contrat de l'article 1256, mais est une immobilisation entre vos mains. Si une option que vous avez achetée a expiré, entrez la date d'expiration dans la colonne (c) et entrez 8220 EXPIRED 8221 dans la colonne (d). Si une option qui a été accordée (écrite) a expiré, entrez la date d'expiration dans la colonne (b) et entrez 8220 EXPIRED 8221 dans la colonne (e). Remplissez les autres colonnes selon leurs instructions. Voir Pub. 550 pour plus de détails. Si une option d'achat que vous avez vendue après 2013 a été exercée, la prime d'option que vous avez reçue sera reflétée dans le produit figurant à la case 1d du formulaire 1099-B (ou de la déclaration de remplacement) que vous avez reçu. Si vous avez vendu l'option d'achat avant 2014, la prime d'option que vous avez reçue pourrait ne pas être reflétée sur le formulaire 1099-B. Si ce n'est pas le cas, inscrivez la prime comme un nombre positif dans la colonne (g) du formulaire 8949. Entrez 8220 E 8221 dans la colonne (f). Pour 10 en 2013, vous avez vendu Joe une option pour acheter une action de stock XYZ pour 80. Joe plus tard exercé l'option. Le formulaire 1099-B que vous obtenez montre le produit à 80. Entrez 80 dans la colonne (d) du formulaire 8949. Entrez 8220 E 8221 dans la colonne (f) et 10 dans la colonne (g). Complétez les autres colonnes selon les instructions. Méthode de la VNI pour les fonds du marché monétaire Si vous avez un gain ou une perte en capital déterminé selon la méthode de la valeur liquidative (VNI) à l'égard des actions d'un fonds du marché monétaire de la VNI, inscrivez le gain ou la perte en capital sur le formulaire 8949, C vérifié. Inscrivez le nom de chaque fonds suivi de 8220 (VL) 8221 dans la colonne (a). Inscrivez le gain ou la perte net dans la colonne (h). Laissez toutes les autres colonnes vierges. Voir les instructions pour le formulaire 8949. Gains en capital non distribués Inclure à la ligne 11 de l'annexe D le montant de la case 1a du formulaire 2439. Cela représente votre quote-part des gains en capital non distribués à long terme de la société d'investissement réglementée (y compris un fonds commun de placement) Ou une fiducie de placement immobilier. S'il y a un montant à la case 1b, inscrivez ce montant à la ligne 11 de la feuille de calcul du gain de la section 1250 non retracée si vous remplissez la ligne 19 de l'annexe D. Si un montant figure à la case 1c, voir Exclusion de gain sur une PME admissible ) Stock . plus tard. Si vous remplissez la ligne 18 de l'annexe D, inscrivez le montant à la ligne 4 de la Feuille de calcul des taux 28. Inclure sur le formulaire 1040, ligne 73 ou le formulaire 1040NR, ligne 69, la taxe payée tel qu'indiqué À la case 2 du formulaire 2439. Cochez également la case pour le formulaire 2439. Additionnez à la base de votre stock l'excédent du montant inclus dans le revenu sur le montant du crédit pour la taxe payée. Voir Pub. 550 pour plus de détails. Ventes à tempérament Si vous avez vendu des biens (autres que des actions ou des titres cotés en bourse) à un gain et que vous recevrez un paiement dans une année d'imposition après l'année de vente, vous devez généralement déclarer la vente selon la méthode des acomptes provisionnels. Utiliser le formulaire 6252 pour déclarer la vente selon la méthode des acomptes provisionnels. Utilisez également le formulaire 6252 pour signaler tout paiement reçu en 2016 à la suite d'une vente effectuée au cours d'une année antérieure que vous avez déclarée selon la méthode des acomptes provisionnels. Pour choisir la méthode de versement, rapporter le montant total du gain sur le formulaire 8949 sur une déclaration en temps opportun (y compris les prolongations) pour l'année de la vente. Si votre déclaration initiale a été déposée à temps, vous pouvez le faire sur une déclaration modifiée déposée au plus tard 6 mois après la date d'échéance de votre déclaration (à l'exclusion des prolongations). Écrire 8220 Déposé conformément à l'article 301.9100-2 8221 en haut de la déclaration modifiée. Démutualisation des compagnies d'assurance-vie La démutualisation d'une compagnie d'assurance-vie se produit lorsqu'une mutuelle d'assurance-vie se transforme en société par actions. Si vous étiez titulaire d'une police ou rentier de la mutuelle, vous avez peut-être reçu des actions de la société ou de la trésorerie en échange de votre participation dans la société mutuelle. Si l'opération de démutualisation est considérée comme une réorganisation exempte d'impôt, aucun gain ou perte n'est comptabilisé à l'échange de votre participation dans la société mutuelle pour les actions. La société peut vous conseiller si la transaction est une réorganisation sans impôt. Votre période de détention pour le nouveau stock comprend la période pendant laquelle vous déteniez une participation dans la société mutuelle. Si vous avez reçu de l'argent en échange de votre participation, vous devez comptabiliser tout gain en capital. Si vous déteniez la participation pendant plus d'un an, déclarer le gain à titre de gain en capital à long terme dans la partie II du formulaire 8949. Si vous déteniez une participation de 1 an ou moins, signalez le gain à titre de capital à court terme Dans la partie I du formulaire 8949. Assurez-vous que la case appropriée est cochée en haut du formulaire 8949. Si la transaction de démutualisation ne peut pas être considérée comme une réorganisation exempte d'impôt, vous devez comptabiliser un gain ou une perte en capital. Si vous déteniez la participation pendant plus d'un an, déclarer le gain ou la perte comme un gain ou une perte en capital à long terme dans la partie II du formulaire 8949. Si vous déteniez la participation pendant un an ou moins, À titre de gain ou de perte en capital à court terme dans la partie I du formulaire 8949. Assurez-vous que la case appropriée est cochée en haut du formulaire 8949. Votre période de détention pour le nouveau stock commence le jour suivant la réception du stock. Petites entreprises (article 1244) Stock Indiquer une perte ordinaire découlant de la vente, de l'échange ou de l'inutilité d'une petite entreprise (article 1244) sur le formulaire 4797. Toutefois, si la perte totale est supérieure au montant maximal qui peut être traité comme une (50 000 ou, sur une déclaration conjointe, 100 000), signalez également la transaction sur le formulaire 8949 comme suit. Dans la colonne (a), inscrivez 8220 Capital de la section 1244 perte de stock. 8221 Remplissez les colonnes (b) et (c) comme vous le feriez normalement. Dans la colonne (d), entrez le prix de vente total du stock vendu. Dans la colonne (e), inscrivez l'intégralité de la base du stock vendu. Entrer 8220 S 8221 dans la colonne (f). Voir les instructions pour le formulaire 8949, colonnes (f), (g) et (h). Dans la colonne (g), inscrivez la perte que vous avez demandée sur le formulaire 4797 pour cette transaction. Entrez-le comme un nombre positif. Compléter la colonne (h) selon ses instructions. Rapportez la transaction dans la partie I ou la partie II du formulaire 8949 (en fonction de la durée de conservation du stock) avec la case appropriée cochée. Vous avez vendu l'article 1244 pour 1 000 actions. Votre base était de 60 000. Vous avez tenu le stock pendant 3 ans. Vous pouvez réclamer 50 000 de votre perte comme une perte ordinaire sur le formulaire 4797. Pour réclamer le reste de la perte sur le formulaire 8949, cochez la case appropriée en haut. Inscrivez 1 000 sur le formulaire 8949, partie II, colonne (d). Inscrivez 60 000 dans la colonne (e). Inscrivez 8220 S 8221 dans la colonne (f) et 50 000 (la perte ordinaire réclamée sur le formulaire 4797) dans la colonne (g). Dans la colonne (h), inscrivez (9 000) (1 000 8722 60 000 50 000). Mettez-le entre parenthèses pour montrer qu'il est un montant négatif. Exclusion de gains sur des actions admissibles de petites entreprises (QSB) L'article 1202 vous permet d'exclure une partie du gain admissible sur la vente ou l'échange d'actions QSB. L'exclusion prévue à l'article 1202 s'applique uniquement aux actions de QSB détenues depuis plus de 5 ans. Si vous avez acquis l'action QSB au plus tard le 17 février 2009, vous pouvez exclure jusqu'à 50 du gain admissible. Toutefois, vous pouvez exclure jusqu'à 60% du gain admissible sur certains titres de la zone d'habilitation. Voir le stock d'affaires de l'Empowerment Zone. plus tard. Si vous avez acquis l'action QSB après le 17 février 2009 et avant le 28 septembre 2010, vous pouvez exclure jusqu'à 75 du gain admissible. Si vous avez acquis l'action QSB après le 27 septembre 2010, vous pouvez exclure jusqu'à 100 du gain admissible. Pour être stock QSB, le stock doit répondre à tous les tests suivants. Il doit être stock dans une société C (c'est-à-dire, pas stock de société S). Elle doit avoir été émise à l'origine après le 10 août 1993. À la date d'émission du titre, la société était une société canadienne de type C dont l'actif brut total était égal ou inférieur à 50 millions: a) en tout temps après le 9 août 1993; Avant l'émission du titre, et (b) immédiatement après l'émission du titre. Les actifs bruts comprennent ceux de tout prédécesseur de la société. Toutes les sociétés qui sont membres du même groupe contrôlé par une filiale mère sont traitées comme une seule société. Vous devez avoir acquis le stock à son émission initiale (soit directement, soit par l'entremise d'un preneur ferme), soit en échange d'argent ou d'autres biens (autres que les actions), soit à titre de rémunération pour les services (autres que les preneurs fermes). Dans certains cas, vous pouvez rencontrer ce test si vous avez acquis le stock d'une autre personne qui a répondu au test (par exemple par don ou héritage) ou par une conversion ou un échange d'actions QSB que vous déteniez. During substantially all the time you held the stock: The corporation was a C corporation, At least 80 of the value of the corporations assets were used in the active conduct of one or more qualified businesses (defined next), and The corporation wasnt a foreign corporation, DISC, former DISC, regulated investment company, real estate investment trust, REMIC, FASIT, cooperative, or a corporation that has made (or that has a subsidiary that has made) a section 936 election. SSBIC. A specialized small business investment company (SSBIC) is treated as having met test 5b. Definition of qualified business. A qualified business is any business that isnt one of the following. A business involving services performed in the fields of health, law, engineering, architecture, accounting, actuarial science, performing arts, consulting, athletics, financial services, or brokerage services. A business whose principal asset is the reputation or skill of one or more employees. A banking, insurance, financing, leasing, investing, or similar business. A farming business (including the raising or harvesting of trees). A business involving the production of products for which percentage depletion can be claimed. A business of operating a hotel, motel, restaurant, or similar business. For more details about limits and additional requirements that may apply, see Pub. 550 or section 1202. Acquisition date of stock acquired after February 17, 2009. When you are determining whether your exclusion is limited to 50, 75, or 100 of the gain from QSB stock, your acquisition date is considered to be the first day you held the stock (determined after applying the holding period rules in section 1223). Empowerment Zone Business Stock You generally can exclude up to 60 of your gain from the sale or exchange of QSB stock held for more than 5 years if you meet the following additional requirements. The stock you sold or exchanged was stock in a corporation that qualified as an empowerment zone business during substantially all of the time you held the stock. You acquired the stock after December 21, 2000, and before February 18, 2009. Requirement 1 will still be met if the corporation ceased to qualify after the 5-year period that began on the date you acquired the stock. However, the gain that qualifies for the 60 exclusion cant be more than the gain you would have had if you had sold the stock on the date the corporation ceased to qualify. Stock acquired after February 17, 2009. You can exclude up to 75 of your gain if you acquired the stock after February 17, 2009, and before September 28, 2010. You can exclude up to 100 of your gain if you acquired the stock after September 27, 2010. More information. For more information about empowerment zone businesses, see section 1397C. If you held an interest in a pass-through entity (a partnership, S corporation, common trust fund, or mutual fund or other regulated investment company) that sold QSB stock, to qualify for the exclusion you must have held the interest on the date the pass-through entity acquired the QSB stock and at all times thereafter until the stock was sold. How To Report Report the sale or exchange of the QSB stock on Form 8949, Part II, with the appropriate box checked, as you would if you werent taking the exclusion. Then enter 8220 Q 8221 in column (f) and enter the amount of the excluded gain as a negative number in column (g). Put it in parentheses to show it is negative. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). Complete all remaining columns. If you are completing line 18 of Schedule D, enter as a positive number the amount of your allowable exclusion on line 2 of the 28 Rate Gain Worksheet if you excluded 60 of the gain, enter 2 3 of the exclusion if you excluded 75 of the gain, enter 1 3 of the exclusion if you excluded 100 of the gain, dont enter an amount. Gain from Form 1099-DIV. If you received a Form 1099-DIV with a gain in box 2c, part or all of that gain (which is also included in box 2a) may be eligible for the section 1202 exclusion. Report the total gain (box 2a) on Schedule D, line 13. In column (a) of Form 8949, Part II, enter the name of the corporation whose stock was sold. In column (f), enter 8220 Q 8221 and in column (g) enter the amount of the excluded gain as a negative number. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). If you are completing line 18 of Schedule D, enter as a positive number the amount of your allowable exclusion on line 2 of the 28 Rate Gain Worksheet if you excluded 60 of the gain, enter 2 3 of the exclusion if you excluded 75 of the gain, enter 1 3 of the exclusion if you excluded 100 of the gain, dont enter an amount. Gain from Form 2439. If you received a Form 2439 with a gain in box 1c, part or all of that gain (which is also included in box 1a) may be eligible for the section 1202 exclusion. Report the total gain (box 1a) on Schedule D, line 11. In column (a) of Form 8949, Part II, enter the name of the corporation whose stock was sold. In column (f), enter 8220 Q 8221 and in column (g) enter the amount of the excluded gain as a negative number. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). If you are completing line 18 of Schedule D, enter as a positive number the amount of your allowable exclusion on line 2 of the 28 Rate Gain Worksheet if you excluded 60 of the gain, enter 2 3 of the exclusion if you excluded 75 of the gain, enter 1 3 of the exclusion if you excluded 100 of the gain, dont enter an amount. Gain from an installment sale of QSB stock. If all payments arent received in the year of sale, a sale of QSB stock that isnt traded on an established securities market generally is treated as an installment sale and is reported on Form 6252. Report the long-term gain from Form 6252 on Schedule D, line 11. Figure the allowable section 1202 exclusion for the year by multiplying the total amount of the exclusion by a fraction, the numerator of which is the amount of eligible gain to be recognized for the tax year and the denominator of which is the total amount of eligible gain. In column (a) of Form 8949, Part II, enter the name of the corporation whose stock was sold. In column (f), enter 8220 Q 8221 and in column (g) enter the amount of the allowable exclusion for the year as a negative number. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). If you are completing line 18 of Schedule D, enter as a positive number the amount of your allowable exclusion for the year on line 2 of the 28 Rate Gain Worksheet if you excluded 60 of the gain, enter 2 3 of the allowable exclusion for the year if you excluded 75 of the gain, enter 1 3 of the allowable exclusion for the year if you excluded 100 of the gain, dont enter an amount. Alternative minimum tax. If you qualify for the 50, 60, or 75 exclusion, enter 7 of your allowable exclusion for the year on line 13 of Form 6251. If you qualify for the 100 exclusion, leave line 13 of Form 6251 blank. Rollover of Gain From QSB Stock If you sold QSB stock (defined earlier) that you held for more than 6 months, you can elect to postpone gain if you buy other QSB stock during the 60-day period that began on the date of the sale. A pass-through entity also can make the election to postpone gain. The benefit of the postponed gain applies to your share of the entitys postponed gain if you held an interest in the entity for the entire period the entity held the QSB stock. If a pass-through entity sold QSB stock held for more than 6 months and you held an interest in the entity for the entire period the entity held the stock, you also can elect to postpone gain if you, rather than the pass-through entity, buy the replacement QSB stock within the 60-day period. If you were a partner in a partnership that sold or bought QSB stock, see box 11 of the Schedule K-1 (Form 1065) sent to you by the partnership and Regulations section 1.1045-1. You must recognize gain to the extent the sale proceeds are more than the cost of the replacement stock. Reduce the basis of the replacement stock by any postponed gain. You must make the election no later than the due date (including extensions) for filing your tax return for the tax year in which the QSB stock was sold. If your original return was filed on time, you can make the election on an amended return filed no later than 6 months after the due date of your return (excluding extensions). Write 8220 Filed pursuant to section 301.9100-2 8221 at the top of the amended return. To make the election, report the sale in Part I or Part II (depending on how long you, or the pass-through entity, if applicable, owned the stock) of Form 8949 as you would if you werent making the election. Then enter 8220 R 8221 in column (f). Enter the amount of the postponed gain as a negative number in column (g). Put it in parentheses to show it is negative. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). Complete all remaining columns. Rollover of Gain From Empowerment Zone Assets If you sold a qualified empowerment zone asset that you held for more than 1 year, you may be able to elect to postpone part or all of the gain that you would otherwise include in income. If you make the election, you generally recognize gain on the sale only to the extent, if any, that the amount realized on the sale is more than the cost of qualified empowerment zone assets (replacement property) you purchased during the 60-day period beginning on the date of the sale. The following rules apply. No portion of the cost of the replacement property may be taken into account to the extent the cost is taken into account to exclude gain on a different empowerment zone asset. The replacement property must qualify as an empowerment zone asset with respect to the same empowerment zone as the asset sold. You must reduce the basis of the replacement property by the amount of postponed gain. This election doesnt apply to any gain (a) treated as ordinary income or (b) attributable to real property, or an intangible asset, that isnt an integral part of an enterprise zone business. The District of Columbia enterprise zone isnt treated as an empowerment zone for this purpose. The election is irrevocable without IRS consent. See section 1397C for the definition of empowerment zone and enterprise zone business. You can find out if your business is located within an empowerment zone by using the EZRC Address Locator at egis. hud. govezrclocator. Qualified empowerment zone assets are: Tangible property, if: You acquired the property after December 21, 2000, The original use of the property in the empowerment zone began with you, and Substantially all of the use of the property, during substantially all of the time that you held it, was in your enterprise zone business and Stock in a domestic corporation or a capital or profits interest in a domestic partnership, if: You acquired the stock or partnership interest after December 21, 2000, solely in exchange for cash, from the corporation at its original issue (directly or through an underwriter) or from the partnership The business was an enterprise zone business (or a new business being organized as an enterprise zone business) as of the time you acquired the stock or partnership interest and The business qualified as an enterprise zone business during substantially all of the time you held the stock or partnership interest. See section 1397B for more details. How to report. Report the sale of empowerment zone stock or an empowerment zone partnership interest on Part II of Form 8949 as you would if you werent making the election. Then enter 8220 R 8221 in column (f), and enter the amount of the postponed gain as a negative number in column (g). Put it in parentheses to show it is negative. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). Complete all remaining columns. Report the sale or exchange of empowerment zone business property on Form 4797. See the Form 4797 instructions for details. Exclusion of Gain From DC Zone Assets If you sold or exchanged a District of Columbia Enterprise Zone (DC Zone) asset that you acquired after 1997 and held for more than 5 years, you may be able to exclude the amount of qualified capital gain that you would otherwise include in income. The exclusion applies to an interest in, or property of, certain businesses operating in the District of Columbia. DC Zone asset. A DC Zone asset is any of the following. DC Zone business stock. DC Zone partnership interest. DC Zone business property. Qualified capital gain. Qualified capital gain is any gain recognized on the sale or exchange of a DC Zone asset that is a capital asset or property used in a trade or business. It doesnt include any of the following gains. Gain treated as ordinary income under section 1245. Section 1250 gain figured as if section 1250 applied to all depreciation rather than the additional depreciation. Gain attributable to real property, or an intangible asset, that isnt an integral part of a DC Zone business. Gain from a related-party transaction. See Sales and Exchanges Between Related Persons in chapter 2 of Pub. 544. See section 1400B for more details on DC Zone assets and special rules. How to report. Report the sale or exchange of DC Zone business stock or a DC Zone partnership interest on Form 8949, Part II, as you would if you werent taking the exclusion. Then enter 8220 X 8221 in column (f). Enter the amount of the exclusion as a negative number in column (g). Put it in parentheses to show it is negative. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). Complete all remaining columns. Report the sale or exchange of DC Zone business property on Form 4797. See the Form 4797 instructions for details. Exclusion of Gain From Qualified Community Assets If you sold or exchanged a qualified community asset that you acquired after 2001 and before 2010 and held for more than 5 years, you may be able to exclude the qualified capital gain that you would otherwise include in income. The exclusion applies to an interest in, or property of, certain renewal community businesses. Qualified community asset. A qualified community asset is any of the following. Qualified community stock. Qualified community partnership interest. Qualified community business property. Qualified capital gain. Qualified capital gain is any gain recognized on the sale or exchange of a qualified community asset but doesnt include any of the following. Gain treated as ordinary income under section 1245. Section 1250 gain figured as if section 1250 applied to all depreciation rather than the additional depreciation. Gain attributable to real property, or an intangible asset, that isnt an integral part of a renewal community business. Gain from a related-party transaction. See Sales and Exchanges Between Related Persons in chapter 2 of Pub. 544. See section 1400F for more details on qualified community assets and special rules. How to report. Report the sale or exchange of qualified community stock or a qualified community partnership interest on Form 8949, Part II, with the appropriate box checked, as you would if you werent taking the exclusion. Then enter 8220 X 8221 in column (f) and enter the amount of the exclusion as a negative number in column (g). Put it in parentheses to show it is negative. See the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). Complete all remaining columns. Report the sale or exchange of qualified community business property on Form 4797. See the Form 4797 instructions for details. Rollover of Gain From Publicly Traded Securities You can postpone all or part of any gain from the sale of publicly traded securities by buying common stock or a partnership interest in a specialized small business investment company during the 60-day period that began on the date of the sale. See Pub. 550. Also see the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h). Rollover of Gain From Stock Sold to ESOPs or Certain Cooperatives You can postpone all or part of any gain from the sale of qualified securities, held for at least 3 years, to an employee stock ownership plan (ESOP) or eligible worker-owned cooperative, if you buy qualified replacement property. See Pub. 550. Also see the instructions for Form 8949, columns (f), (g), and (h).7 Common Questions About Startup Employee Stock Options Jim Wulforst is president of ETRADE Financial Corporate Services. which provides employee stock plan administration solutions to both private and public companies, including 22 of the SampP 500. Perhaps youve heard about the Google millionaires. 1,000 of the companys early employees (including the company masseuse) who earned their wealth through company stock options. A terrific story, but unfortunately, not all stock options have as happy an ending. Pets and Webvan, for example, went bankrupt after high-profile Initial Public Offerings, leaving stock grants worthless. Stock options can be a nice benefit, but the value behind the offer can vary significantly. There are simply no guarantees. So, whether youre considering a job offer that includes a stock grant, or you hold stock as part of your current compensation, its crucial to understand the basics. What types of stock plans are out there, and how do they work How do I know when to exercise, hold or sell What are the tax implications How should I think about stock or equity compensation relative to my total compensation and any other savings and investments I might have 1. What are the most common types of employee stock offerings Two of the most common employee stock offerings are stock options and restricted stock. Employee stock options are the most common among startup companies. The options give you the opportunity to purchase shares of your companys stock at a specified price, typically referred to as the strike price. Your right to purchase or exercise stock options is subject to a vesting schedule, which defines when you can exercise the options. Lets take an example. Say youre granted 300 options with a strike price of 10 each that vest equally over a three-year period. At the end of the first year, you would have the right to exercise 100 shares of stock for 10 per share. If, at that time, the companys share price had risen to 15 per share, you have the opportunity to purchase the stock for 5 below the market price, which, if you exercise and sell concurrently, represents a 500 pre-tax profit. At the end of the second year, 100 more shares will vest. Now, in our example, lets say the companys stock price has declined to 8 per share. In this scenario, you would not exercise your options, as youd be paying 10 for something you could purchase for 8 in the open market. You may hear this referred to as options being out of the money or under water. The good news is that the loss is on paper, as you have not invested actual cash. You retain the right to exercise the shares and can keep an eye on the companys stock price. Later, you may choose to take action if the market price goes higher than the strike price or when it is back in the money. At the end of the third year, the final 100 shares would vest, and youd have the right to exercise those shares. Your decision to do so would depend on a number of factors, including, but not limited to, the stocks market price. Once youve exercised vested options, you can either sell the shares right away or hold onto them as part of your stock portfolio. Restricted stock grants (which may include either Awards or Units) provide employees with a right to receive shares at little or no cost. As with stock options, restricted stock grants are subject to a vesting schedule, typically tied to either passage of time or achievement of a specific goal. This means that youll either have to wait a certain period of time andor meet certain goals before you earn the right to receive the shares. Keep in mind that the vesting of restricted stock grants is a taxable event. This means that taxes will have to be paid based on the value of the shares at the time they vest. Your employer decides which tax payment options are available to you these may include paying cash, selling some of the vested shares, or having your employer withhold some of the shares. 2. Whats the difference between incentive and non-qualified stock options This is a fairly complex area related to the current tax code. Therefore, you should consult your tax advisor to better understand your personal situation. The difference primarily lies in how the two are taxed. Incentive stock options qualify for special tax treatment by the IRS, meaning taxes generally dont have to be paid when these options are exercised. And resulting gain or loss may qualify as long-term capital gains or loss if held more than a year. Non-qualified options, on the other hand, can result in ordinary taxable income when exercised. Tax is based on the difference between the exercise price and fair market value at the time of exercise. Subsequent sales may result in capital gain or loss short or long term, depending on duration held. 3. What about taxes Tax treatment for each transaction will depend on the type of stock option you own and other variables related to your individual situation. Before you exercise your options andor sell shares, youll want to carefully consider the consequences of the transaction. For specific advice, you should consult a tax advisor or accountant. 4. How do I know whether to hold or sell after I exercise When it comes to employee stock options and shares, the decision to hold or sell boils down to the basics of long term investing. Ask yourself: how much risk am I willing to take Is my portfolio well-diversified based on my current needs and goals How does this investment fit in with my overall financial strategy Your decision to exercise, hold or sell some or all of your shares should consider these questions. Many people choose what is referred to as a same-day sale or cashless exercise in which you exercise your vested options and simultaneously sell the shares. This provides immediate access to your actual proceeds (profit, less associated commissions, fees and taxes). Many firms make tools available that help plan a participants model in advance and estimate proceeds from a particular transaction. In all cases, you should consult a tax advisor or financial planner for advice on your personal financial situation. 5. I believe in my companys future. How much of its stock should I own It is great to have confidence in your employer, but you should consider your total portfolio and overall diversification strategy when thinking about any investment including one in company stock. In general, its best not to have a portfolio that is overly dependent on any one investment. 6. I work for a privately-held startup. If this company never goes public or is purchased by another company before going public, what happens to the stock There is no single answer to this. The answer is often defined in the terms of the companys stock plan andor the transaction terms. If a company remains private, there may be limited opportunities to sell vested or unrestricted shares, but it will vary by the plan and the company. For instance, a private company may allow employees to sell their vested option rights on secondary or other marketplaces. In the case of an acquisition, some buyers will accelerate the vesting schedule and pay all options holders the difference between the strike price and the acquisition share price, while other buyers might convert unvested stock to a stock plan in the acquiring company. Again, this will vary by plan and transaction. 7. I still have a lot of questions. How can I learn more Your manager or someone in your companys HR department can likely provide more details about your companys plan and the benefits you qualify for under the plan. You should also consult your financial planner or tax advisor to ensure you understand how stock grants, vesting events, exercising and selling affect your personal tax situation. Enter all sales and exchanges of capital assets, including stocks, bonds, and real estate (if not reported on line 1a or 8a of Schedule D or on Form 4684, 4797, 6252, 6781, or 8824). Include these transactions even if you didnt receive a Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement) for the transaction. However, if the property you sold was your main home, see Sale of Your Home in the Instructions for Schedule D (Form 1040). Enter the details of each transaction on a separate row (unless one of the Exceptions to reporting each transaction on a separate row described later applies to you). Part I. Use a separate Part I for each type of short-term transaction described in the text for one of the boxes (A, B, or C) at the top of Part I. Include on each Part I only transactions described in the text for the box you check (A, B, or C). Check only one box on each Part I. For example, if you check box A in one Part I, include on that Part I only short-term transactions reported to you on a statement showing basis was reported to the IRS. Complete as many copies of Part I as you need to report all transactions of each type (A, B, or C). If you received a Form 1099-B for a transaction, the 8220 Applicable check box on Form 8949 8221 box near the top of that form may help you determine which box to check on the Part I where you report that transaction. A substitute statement you get instead of Form 1099-B may also tell you which box to check. Report on a Part I with box A checked all short-term transactions reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) with an amount shown for cost or other basis unless the statement indicates that amount wasnt reported to the IRS. If your statement shows cost or other basis but indicates it wasnt reported to the IRS (for example, if box 3 of Form 1099-B isnt checked), see Box B below. If you dont need to make any adjustments to the basis or type of gain or loss reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) or to your gain or loss for any transactions for which basis has been reported to the IRS (normally reported on Form 8949 with box A checked), you dont have to include those transactions on Form 8949. Instead, you can report summary information for those transactions directly on Schedule D. For more information, see Exception 1, later. Report on a Part I with box B checked all short-term transactions reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) without an amount shown for cost or other basis or showing that cost or other basis wasnt reported to the IRS. If your statement shows cost or other basis for the transaction was reported to the IRS (for example, if box 3 of Form 1099-B is checked), see Box A . Report on a Part I with box C checked all short-term transactions for which you cant check box A or B because you didnt receive a Form 1099-B (or substitute statement). Part II. Use a separate Part II for each type of long-term transaction described in the text for one of the boxes (D, E, or F) at the top of Part II. Include on each Part II only transactions described in the text for the box you check (D, E, or F). Check only one box on each Part II. For example, if you check box D in one Part II, include on that Part II only long-term transactions reported to you on a statement showing basis was reported to the IRS. Complete as many copies of Part II as you need to report all transactions of each type (D, E, or F). If you received a Form 1099-B for a transaction, the 8220 Applicable check box on Form 8949 8221 box near the top of that form may help you determine which box to check on the Part II where you report that transaction. A substitute statement you get instead of Form 1099-B may also tell you which box to check. Report on a Part II with box D checked all long-term transactions reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) with an amount shown for cost or other basis unless the statement indicates that amount wasnt reported to the IRS. If your statement shows cost or other basis but indicates it wasnt reported to the IRS (for example, if box 3 of Form 1099-B isnt checked), see Box E below. If you dont need to make any adjustments to the basis or type of gain or loss reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) or to your gain or loss for any transactions for which basis has been reported to the IRS (normally reported on Form 8949 with box D checked), you dont have to include those transactions on Form 8949. Instead, you can report summary information for those transactions directly on Schedule D. For more information, see Exception 1, later. Report on a Part II with box E checked all long-term transactions reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) without an amount shown for cost or other basis or showing that cost or other basis wasnt reported to the IRS. If your statement shows cost or other basis for the transaction was reported to the IRS (for example, if box 3 of Form 1099-B is checked), see Box D above. Report on a Part II with box F checked all long-term transactions for which you cant check box D or E because you didnt receive a Form 1099-B (or substitute statement). You dont need to complete and file an entire copy of Form 8949 (Part I and Part II) if you can check a single box to describe all your transactions. In that case, complete and file either Part I or Part II and check the box that describes the transactions. Otherwise, complete a separate Part I or Part II for each category of your transactions, as described above. Include on your Schedule D the totals from all your Parts I and Parts II. Form 8949 and Schedule D explain how to do this. Exceptions to reporting each transaction on a separate row. There are exceptions to the rule that you must report each of your transactions on a separate row of Part I or Part II. Any taxpayer who qualifies can use Exception 1 or Exception 2 . Taxpayers who file Form 1120S, 1065, or 1065-B and other qualified entities should see Special provision for certain corporations, partnerships, securities dealers, and other qualified entities . later. Exception 1. Form 8949 isnt required for certain transactions. You may be able to aggregate those transactions and report them directly on either line 1a (for short-term transactions) or line 8a (for long-term transactions) of Schedule D. This option applies only to transactions (other than sales of collectibles) for which: You received a Form 1099-B (or substitute statement) that shows basis was reported to the IRS and doesnt show any adjustments in box 1f or 1g, The Ordinary box in box 2 isn8217t checked, and You dont need to make any adjustments to the basis or type of gain or loss reported on Form 1099-B (or substitute statement), or to your gain or loss. If you choose to report these transactions directly on Schedule D, you dont need to include them on Form 8949 and dont need to attach a statement. For more information, see the Schedule D instructions. If you qualify to use Exception 1 and also qualify to use Exception 2 . you can use both. Report the transactions that qualify for Exception 1 directly on either line 1a or 8a of Schedule D, whichever applies. Report the rest of your transactions as explained in Exception 2 . Exception 2. Instead of reporting each of your transactions on a separate row of Part I or Part II, you can report them on an attached statement containing all the same information as Parts I and II and in a similar format (i. e. description of property, dates of acquisition and disposition, proceeds, basis, adjustment and code(s), and gain or (loss)). Use as many attached statements as you need. Enter the combined totals from all your attached statements on Parts I and II with the appropriate box checked. For example, report on Part I with box B checked all short-term gains and losses from transactions your broker reported to you on a statement showing basis wasnt reported to the IRS. Enter the name of the broker followed by the words 8220 see attached statement 8221 in column (a). Leave columns (b) and (c) blank. Enter 8220 M 8221 in column (f). If other codes also apply, enter all of them in column (f). Enter the totals that apply in columns (d), (e), (g), and (h). If you have statements from more than one broker, report the totals from each broker on a separate row. Dont enter 8220 Available upon request 8221 and summary totals in lieu of reporting the details of each transaction on Part I or II or attached statements. Special provision for certain corporations, partnerships, securities dealers, and other qualified entities. This special provision applies to certain corporations, partnerships, securities dealers, and nonprofit organizations. Individual taxpayers arent eligible except in rare circumstances. You may enter summary totals instead of reporting the details of each transaction on a separate row of Part I or II or on attached statements if: You file Form 1120S, 1065, or 1065-B or are a taxpayer exempt from receiving Form 1099-B, such as a corporation or exempt organization, under Regulations section 1.6045-1(c)(3)(i)(B), and You must report more than five transactions for that Part. If this provision applies to you, enter the summary totals on line 1. For short-term transactions, check box C at the top of Part I even if the summary totals include transactions described in the text for box A or B. For long-term transactions, check box F at the top of Part II even if the summary totals include transactions described in the text for box D or E. Enter 8220 Available upon request 8221 in column (a). Leave columns (b) and (c) blank. Enter 8220 M 8221 in column (f). If other codes also apply, enter all of them in column (f). Enter the totals that apply in columns (d), (e), (g), and (h). Dont use a separate row for the totals from each broker. Instead, enter the summary totals from all brokers on a single row of Part I (with box C checked) or Part II (with box F checked). E-file. If you e-file your return but choose not to report each transaction on a separate row on the electronic return, you must either (a) include Form 8949 as a PDF attachment to your return or (b) attach Form 8949 to Form 8453 (or the appropriate form in the Form 8453 series) and mail the forms to the IRS. (However, you cant attach a paper Form 8949 to Form 8453-FE.) You can attach one or more statements containing all the same information as Form 8949, instead of attaching Form 8949, if the statements are in a format similar to Form 8949. However, this doesnt apply to transactions that qualify for Exception 1 or the Special provision for certain corporations, partnerships, securities dealers, and other qualified entities . In those cases, neither an attachment, a statement, nor Form 8453 is required. Charitable gift annuity. If you are the beneficiary of a charitable gift annuity and receive a Form 1099-R showing an amount in box 3, report the box 3 amount on a Part II with box F checked. Enter 8220 Form 1099-R 8221 in column (a). Enter the box 3 amount in column (d). Also complete column (h). Form 2438. Enter any net short-term capital gain from line 4 of Form 2438 on a Part I with box C checked. Enter 8220 Net short-term capital gain from Form 2438, line 4 8221 in column (a), enter the gain in column (h), and leave all other columns blank. Enter any amount from line 12 of Form 2438 on a Part II with box F checked. Enter 8220 Undistributed capital gains not designated (from Form 2438) 8221 in column (a), enter the amount of the gain in column (h), and leave all other columns blank. Form 2439. Corporations and partnerships report undistributed long-term capital gains from Form 2439 on a Part II with box F checked. Enter 8220 From Form 2439 8221 in column (a), enter the gain in column (h), and leave all other columns blank. Individuals report undistributed long-term capital gains from Form 2439 on line 11 of Schedule D (Form 1040). Estates and trusts report those amounts on line 11 of Schedule D (Form 1041). Contingent payment debt instruments. If you sell a taxable contingent payment debt instrument subject to the noncontingent bond method at a gain, your gain is ordinary income (interest income), even if you hold the debt instrument as a capital asset. If you sell a taxable contingent payment debt instrument subject to the noncontingent bond method at a loss, your loss is an ordinary loss to the extent of your prior OID inclusions on the debt instrument. If the debt instrument is a capital asset, treat any loss that is more than your prior OID inclusions as a capital loss. See Regulations section 1.1275-4(b) for exceptions to these rules. If you received a Form 1099-B (or substitute statement) reporting the sale of a taxable contingent payment debt instrument subject to the noncontingent bond method and the Ordinary box in box 2 is checked, an adjustment may be required. See the Worksheet for Contingent Payment Debt Instrument Adjustment in Column (g) to figure the adjustment to enter in column (g). See Pub. 550 or Pub. 1212 for more details on any special rules or adjustments that might apply. NAV method for money market funds. If you have a capital gain or loss determined under the net asset value (NAV) method with respect to shares in a money market fund, enter the name of the fund followed by 8220 (NAV) 8221 in column (a) on a Part I with box C checked. Enter the net gain or loss in column (h). Leave all other columns blank. No long-term capital gain or loss can be entered under the NAV method. Nondividend distributions. Distributions from a corporation that are a return of your cost (or other basis) arent taxed until you recover your cost (or other basis). Reduce your cost (or other basis) by these distributions, but not below zero. After you have recovered your entire cost (or other basis), any later nondividend distribution is taxable as a capital gain. Enter the name of the payer of any taxable nondividend distributions in column (a) on a Part I with box C checked or Part II with box F checked (depending on how long you held the stock). Enter the taxable part of the distribution in columns (d) and (h). Each payer of a nondividend distribution should send you a Form 1099-DIV showing the amount of the distribution in box 3. Dispositions of depreciable property not used in a trade or business. Report on Form 8949 a loss from the sale or exchange of depreciable property not used in a trade or business but held for investment or for use in a not8208for8208profit activity. If you have a gain from the sale of such property, see Disposition of Depreciable Property Not Used in Trade or Business in the Form 4797 instructions. Other gains or losses where sales price or basis isnt known. If you have another gain or loss for which you dont know the sales price or basis (such as a long-term capital gain from Form 8621), enter a description of the gain or loss in column (a) on a Part I with box C checked or Part II with box F checked (depending on how long you held the property). If you have a gain, enter it in columns (d) and (h). If you have a loss, enter it in columns (e) and (h). Complete any other columns you can. Column (a)8212Description of Property For stock, include the number of shares. You can use stock ticker symbols or abbreviations to describe the property as long as they are based on the descriptions of the property as shown on Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement). If you inherited the property from someone who died in 2010 and the executor of the estate made the election to file Form 8939, also enter 8220 INH-2010 8221 in column (a). Column (b)8212Date Acquired Enter in this column the date you acquired the property. Enter the trade date for stocks and bonds you purchased on an exchange or over-the-counter market. For a short sale, enter the date you acquired the property delivered to the broker or lender to close the short sale. For property you previously elected to treat as having been sold and reacquired on January 1, 2001 (or January 2, 2001, for readily tradeable stock), enter the date of the deemed sale and reacquisition. If you received a Form 1099-B (or substitute statement), box 1b may help you determine when you acquired the property. Inherited property. Generally, if you disposed of property that you acquired by inheritance, report the sale or exchange on a Part II with the appropriate box checked (D, E, or F). Enter 8220 INHERITED 8221 in column (b). Stock acquired on various dates. If you sold a block of stock (or similar property) that you acquired through several different purchases, you may report the sale on one row and enter 8220 VARIOUS 8221 in column (b). However, you still must report the short-term gain or (loss) on the sale on Part I and the long-term gain or (loss) on Part II. Column (c)8212Date Sold or Disposed Of Enter in this column the date you sold or disposed of the property. Use the trade date for stocks and bonds traded on an exchange or over-the-counter market. For a short sale, enter the date you delivered the property to the broker or lender to close the short sale. If you received a Form 1099-B (or substitute statement), box 1c may help you determine when you sold or disposed of the property. Column (d)8212Proceeds (Sales Price) Follow the instructions below that apply to your transaction(s). You didnt receive a Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement). If you didnt receive a Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement) for a transaction, enter in column (d) the net proceeds. The net proceeds equal the gross proceeds minus any selling expenses (such as broker8217s fees, commissions, and state and local transfer taxes). If you sold a call option and it was exercised, you must also adjust the sales price of the property sold under the option for any option premiums (as instructed in Gain or Loss From Options in the instructions for Schedule D (Form 1040)). You received a Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement). If you received a Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement) for a transaction, enter in column (d) the proceeds shown on the form or statement you received. If there are any selling expenses or option premiums that arent reflected on the form or statement you received (by an adjustment to either the proceeds or basis shown), enter 8220 E 8221 in column (f) and the necessary adjustment in column (g). See the example under Column (g)8212Adjustments to Gain or Loss . later. If the proceeds you received were more than shown on Form 1099-B or 1099-S (or substitute statement), enter the correct proceeds in column (d). This might happen if, for example, box 4 on Form 1099-S is checked. You shouldnt have received a Form 1099-B (or substitute statement) for a transaction merely representing the return of your original investment in a nontransferable obligation, such as a savings bond or a certificate of deposit. But if you did, report the proceeds shown on Form 1099-B (or substitute statement) in both columns (d) and (e). Column (e)8212Cost or Other Basis The basis of property you buy is usually its cost, including the purchase price and any costs of purchase, such as commissions. You may not be able to use the actual cost as the basis if you inherited the property, got it as a gift, or received it in a tax-free exchange or involuntary conversion or in connection with a 8220 wash sale. 8221 If you dont use the actual cost, attach an explanation of your basis. The basis of property acquired by gift is generally the basis of the property in the hands of the donor. The basis of inherited property is generally the fair market value at the date of death. See Pub. 551 for details. Schedule A (Form 8971) consistent basis reporting. If you received a Schedule A (Form 8971) describing the property and column (C) of Schedule A indicates that the property increased the estate tax liability of the decedent, use a basis consistent with the final estate tax value of the property to determine your initial basis in the property. This amount is generally the amount shown in column (E) of Schedule A. You then take into account any adjustments, as described under Adjustments to basis . later, to figure the amount to enter in column (e) of Form 8949. If you received a supplemental Schedule A (Form 8971), use the most recently received Schedule A to determine your initial basis. For more information on when the final estate tax value, which is used to determine initial basis, may differ from the amount shown in column (E) of Schedule A, see the Instructions for 8971 and Schedule A. Penalties for inconsistent filing. If you use a different initial basis and column (C) of the Schedule A indicates that the property increased the estate tax liability of the decedent, you may be subject to a penalty equal to 20 of any resulting underpayment of tax. If you sold property that you inherited from someone who died in 2010 and the executor made the election to file Form 8939, see Pub. 4895. If you elected to recognize gain on property held on January 1, 2001, your basis in the property is its closing market price or fair market value, whichever applies, on the date of the deemed sale and reacquisition, whether the deemed sale resulted in a gain or an unallowed loss. For more details, see Pub. 551, Pub. 550, or the Instructions for Form 8971 and Schedule A available at irs. govform8971. Adjustments to basis. Before you can figure any gain or loss on a sale, exchange, or other disposition of property, you usually must make certain adjustments (increases and decreases) to the basis of the property. Increase the basis of your property by capital improvements. Decrease it by depreciation, amortization, and depletion. If you sold stock, adjust your basis by subtracting all the nondividend distributions you received before the sale. Also adjust your basis for any stock splits. See Pub. 550 for details. See Form 1099-B and How To Complete Form 8949, Columns (f) and (g) . later, for the adjustment you must make if you received a Form 1099-B (or substitute statement) and the basis shown in box 1e is incorrect. Increase the cost or other basis of a taxable original issue discount (OID) debt instrument by the amount of OID that you have included in gross income for that instrument. See Pub. 550 for details. Increase the cost or other basis of a tax-exempt OID debt instrument by the amount of tax-exempt OID that accrued on the debt instrument while held by you. See Pub. 550 for details. If you elect to currently include in income the market discount on a bond, increase the basis of the bond by the market discount that has been included in income for that bond. See Pub. 550 for details. If you elect to amortize bond premium on a taxable bond, reduce the basis of the bond by any bond premium amortization allowed as either an offset to interest income or as a deduction for that bond. See Pub. 550 for details. Reduce the basis of a tax-exempt bond by any bond premium amortization for that bond. See Pub. 550 for details. If a charitable contribution deduction is allowable because of a bargain sale of property to a charitable organization, you must allocate your basis in the property between the part sold and the part contributed based on the fair market value of each. See Pub. 544 for details. For compensatory options granted after 2013, the basis information reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) won8217t reflect any amount you included in income upon grant or exercise of the option. Increase your basis by any amount you included in income upon grant or exercise of the option. For compensatory options granted before 2014, any basis information reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) may or may not reflect any amount you included in income upon grant or exercise of the option therefore, the basis may need to be adjusted. If the basis information reported to you on Form 1099-B (or substitute statement) doesn8217t reflect an amount you included in income upon grant or exercise of the option, increase your basis by the amount you included in income upon grant or exercise of the option. See Pub. 525 for more information. Average basis. You can use the average basis method to determine the basis of shares of stock if the shares are identical to each other, you acquired them at different prices and left them in an account with a custodian or agent, and either: They are shares in a mutual fund (or other regulated investment company) They are shares you hold in connection with a dividend reinvestment plan (DRP), and all the shares you hold in connection with the DRP are treated as covered securities (defined below) or You acquired them after 2011 in connection with a DRP. Shares are identical if they have the same CUSIP number, except that shares of stock in a DRP arent identical to shares of stock that arent in a DRP, even if they have the same CUSIP number. (CUSIP numbers are security identification numbers.) If you are using the average basis method and received a Form 1099-B (or substitute statement) that shows an incorrect basis, enter 8220 B 8221 in column (f), enter the basis shown on Form 1099-B (or substitute statement) in column (e), and see How To Complete Form 8949, Columns (f) and (g) . later. For details on making the election and figuring average basis, see section 1012, Pub. 550, and Regulations section 1.1012-1(e). Form 1099-B. If the property you sold was a covered security, its basis should be shown in box 1e of the Form 1099-B (or substitute statement) you received from your broker. Generally, a covered security is any of the following. Stock you acquired after 2010 (generally after 2011 if in a mutual fund or other regulated investment company, or acquired through a dividend reinvestment plan). Certain stock held in a mutual fund or in connection with a dividend reinvestment plan for which a single-account election is in effect. Certain debt instruments you acquired after 2013. Certain options, warrants, and stock rights you granted or acquired after 2013. A securities future contract you entered into after 2013. Variable rate debt instruments acquired after 2015. Inflation-indexed debt instruments acquired after 2015. Contingent payment debt instruments acquired after 2015. Convertible debt instruments acquired after 2015. Options on debt instruments with payments denominated in (or determined by reference to) a currency other than the U. S. dollar and granted or acquired after 2015. Options issued as part of investment units and granted or acquired after 2015. For more information on covered securities, see section 6045(g) and Regulations section 1.6045-1. If box 5 on Form 1099-B is checked, the property sold wasnt a covered security. Enter the basis shown on Form 1099-B (or substitute statement) in column (e). If the basis shown on Form 1099-B (or substitute statement) isnt correct, see How To Complete Form 8949, Columns (f) and (g) . later, for the adjustment you must make. Enter the correct basis of the property in column (e) if: No basis is shown on Form 1099-B (or substitute statement), or The basis shown wasnt reported to the IRS.


No comments:

Post a Comment